Als je hulp nodig hebt bij welk aspect van WordPress.com dan ook, zie je in deze handleiding hoe je ondersteuning krijgt.
In deze handleiding
Afhankelijk van je abonnement kan je gebruik maken van verschillende soorten ondersteuning:
Abonnement | Openbare forums | Live chat | |
---|---|---|---|
Gratis | ✅ | ||
Starter (jaarlijks) | ✅ | ✅ | |
Starter (maandelijks) | ✅ | ✅ | |
Explorer (jaarlijks) | ✅ | ✅ | ✅ (maandag – vrijdag) |
Explorer (maandelijks) | ✅ | ✅ | |
Creator en Entrepeneur (jaarlijks) | ✅ | ✅ | ✅ (maandag – zondag) |
Creator en Entrepeneur (maandelijks) | ✅ | ✅ |
Overige diensten:
- Als je hulp nodig hebt met de Jetpack-plugin, neem dan contact op met de ondersteuning van Jetpack.
- Ondersteuning voor WordPress.com Desktop of de mobiele Jetpack-app is beschikbaar via de ondersteuningspagina op de website van onze apps.
- Als je opmerkingen worden gemarkeerd als spam, neem dan contact op met ons Akismet-team.
- Als je hulp nodig hebt met de WordPress.com REST API, bekijk dan de documenten van de ontwikkelaar.
Voordat je contact opneemt met de ondersteuning, kan je eerst onze nuttige documenten bekijken om te zien of je vraag daar al beantwoord is.
Onze ondersteuningssite bevat een uitgebreide verzameling actuele handleidingen over alle aspecten van WordPress.com. We hebben video’s, screenshots en stapsgewijze handleidingen om je te helpen leren hoe je WordPress.com gebruikt en eventuele problemen oplost.
Ook de WordPress.com-forums zijn een geweldige plek om ondersteuning te krijgen. Onze medewerkers nemen actief deel op de forums en er zijn ook veel vrijwilligers die je graag helpen. De meeste forumvrijwilligers zijn ervaringsdeskundigen op het gebied van WordPress.com die net als jij zijn begonnen. Zij hebben zeker weten tips en trucs waarmee ze de meeste vragen kunnen beantwoorden.
Gebruik ook vooral de zoekfunctie van het forum bovenaan het scherm om eerdere discussies te bekijken die de oplossing voor je probleem kunnen bevatten. Meer vragen over de forums? Bekijk eens deze ondersteuningsgids.
Neem via e-mail contact met ons op via de stappen hieronder en je kan er zeker van zijn dat we zo snel mogelijk reageren.
We beantwoorden alle e-mails in de volgorde waarin we ze ontvangen. We proberen altijd alle ondersteuningsverzoeken binnen 24 uur te beantwoorden, maar soms kunnen we een beetje achterlopen. Als je geen antwoord op je vraag hebt gekregen, stel dan niet nog een keer dezelfde vraag. Dit vertraagt onze reacties op e-mails.
Onze ondersteuning via live chat verbindt je met een echte Happiness Engineer, zodat je problemen in real time met ons kan bespreken en oplossen:
Terwijl je met ons chat kan je het paperclip-pictogram gebruiken om screenshots en andere bestanden bij te voegen om je probleem of doelen beter te communiceren.
Houd er rekening mee dat we misschien niet meteen kunnen chatten als al onze operators bezet zijn. In dat geval zie je E-mail in plaats van Live chat. Je kan je verzoek per e-mail versturen of later opnieuw controleren of de live chat beschikbaar is.
Voor meer informatie over hoe je live chat kan gebruiken, bekijk je onze ondersteuningsgids voor live chat.
Om contact op te nemen met de ondersteuning van WordPress.com, volg je de volgende stappen:
- Ga naar het dashboard van je site.
- Klik op het vraagteken in de rechterbovenhoek om het Help Center te openen:
- Gebruik het vak om te zoeken in onze uitgebreide handleidingen die alle aspecten van WordPress.com behandelen. Het is mogelijk dat het antwoord op je vraag hier te vinden is!
- Om contact met ons op te nemen, klik je op ‘Nog steeds hulp nodig?‘ onderaan het Help Center:
- Hier zie je de ondersteuningsopties die deel uitmaken van je abonnement: openbare forums, e-mail en live chat. Selecteer een van de beschikbare opties.
- Typ een gedetailleerde beschrijving van je vraag of probleem onder ‘Hoe kunnen we je vandaag helpen?‘ en klik op de knop Doorgaan. Na een paar seconden geeft ons systeem een automatisch antwoord op je vraag.
- Als de snelle reactie je vraag beantwoordt, klik je op Sluiten. Als je je vraag wilt indienen, klik je op de knop om:
- Je vraag in de forums te stellen: plaats je vraag in de openbare forums, waar je een antwoord kan krijgen van een lid van de community of een medewerker.
- Ons een e-mail te sturen: dien je verzoek in via e-mail en wij zullen zo snel mogelijk reageren.
- Met ons te chatten: begin een chatsessie met een echte medewerker.
Je hebt toegang tot ondersteuning terwijl je bent ingelogd met je account. Als je niet kan inloggen op je account, ga dan naar onze Handleiding account herstellen voor hulp bij het terugkrijgen van je account.
Graag beantwoorden we vragen omtrent WordPress.com en geven we je advies of suggesties omtrent je site. Er zijn echter zaken waarmee wij je niet kunnen helpen, waaronder (maar niet beperkt tot):
- Hulp bij plugins, thema’s en tools van derden die niet via WordPress.com zijn aangeschaft.
- Inloggen op accounts die niet van WordPress.com zijn, zoals domeinregistrars, om wijzigingen aan te brengen of instellingen rechtstreeks weer te geven.
- Sites waarop WordPress-software draait, maar die niet gehost zijn op WordPress.com.
- De inhoud en het ontwerp van je site maken of wijzigen
- Code schrijven en bewerken (inclusief HTML en CSS)
Voeg zo veel mogelijk details toe aan je eerste bericht aan ons, om er zeker van te zijn dat je zo snel en efficiënt mogelijk een antwoord op je vraag krijgt. Hoe meer details je geeft over wat je precies ziet en aan het doen bent, hoe beter we je probleem kunnen begrijpen en diagnosticeren.
Zorg dat je de volgende informatie geeft:
- Een gedetailleerde beschrijving van het probleem of de vraag die je hebt, waaronder:
- wat er fout is gegaan.
- wat je tot nu toe hebt geprobeerd.
- wat je dacht dat er zou gebeuren.
- wat je wil dat er gebeurt.
- Links naar de specifieke pagina’s van je site die relevant zijn voor je verzoek.
- Als je een foutmelding ziet, vertel ons dan woord voor woord wat daarin staat.
- Een screenshot of korte video die het probleem laat zien.
We bieden tegenwoordig ondersteuning per e-mail voor gebruikers met een betaald abonnement in de volgende talen:
- Spaans
- Frans
- Portugees
- Italiaans
- Duits
- Nederlands
- Zweeds
- Japans
Om toegang te krijgen tot ondersteuning in je gewenste taal, zorg je ervoor dat je interface-taal is ingesteld op een van de bovenstaande talen.
Ondersteuning via live chat is alleen beschikbaar in het Engels.
We bieden gratis interactieve webinars over onderwerpen als ‘aan de slag’ en ‘geld verdienen met je site’. Onze experts leggen de fijne kneepjes van WordPress uit, gevolgd door een vragensessie waar je de kans krijgt om vragen te stellen en live antwoorden te krijgen. Meer informatie over onze webinars.
We bieden geen telefonische ondersteuning aan, omdat er bij veel van de problemen die wij behandelen weblinks en code aan te pas komen. Zulke problemen zijn veel eenvoudiger op te lossen via geschreven communicatie zoals live chat en e-mail.
Als je je eigen versie van WordPress-software gebruikt bij een andere host, raden we aan eerst je host om hulp te vragen. Als je problemen hebt met een plugin of thema, kan je ook direct contact opnemen met de ontwikkelaar voor ondersteuning. Je kan ook zoeken in de WordPress.org-documentatie of via de forums op WordPress.org hulp vragen van de WordPress.org-community.